LEGO StoryStarter képzés
A VEKOP-7.3.3-17-2017-00004 projektszámú, „Egyenlő esélyekkel a digitális környezetben" projekt keretén belül valósult meg a „LEGO eszközökkel támogatott digitális történetmesélés az oktatásban” és a ,,A fejlesztő biblioterápia és a fejlesztő e-biblioterápia alkalmazása az oktatásban” elnevezésű pedagógusképzés 30-30 óra időkeretben.
- Lego-Digitális Történetmesélés
A LEGO® StoryStarter támogatja az anyanyelvi kompetenciák fejlesztését elsősorban a szövegértési, szövegalkotási képességeket és a középiskolában a kamaszkorra jellemző absztrakt, valamint kritikai gondolkodás fejlesztését. A Story Starter segítségével a tanulók LEGO elemek felhasználásával életből vett szituációkat, irodalmi műveket, történeteket értelmezhetnek újjá, ezeket korszerű IKT eszközök segítségével rögzíthetik, és a saját digitális történetükké fűzhetik össze: karaktereket építhetnek fel, képregényeket, filmeket tervezhetnek, melyeket feliratokkal és narrációval láthatnak el.
A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok szerezzenek a gyakorlatban alkalmazható ismereteket az IKT-eszközök (táblagépek, interaktív tábla) kreatív használata terén, valamint ismerjék meg a digitális történetmesélés pedagógiai, módszertani lehetőségeit a különböző tantárgyak oktatása során.
A résztvevő pedagógusok legyenek képesek/alkalmasak a digitális történetmesélés foglalkozások megtartására az ajánlott programok (LEGO® Story Starter, Story Visualizer, Comics Head) és hozzájuk kapcsolódó eszközkészletek segítségével.
A továbbképzés öt tematikai egység köré épült:
- Ismerkedés (bemutatkozás, a képzési program ismertetése, munkamódszerek bemutatása, az ellenőrzés - értékelés módjai)
- Elméleti felkészítés (a digitális történetmesélés módszertana, a táblagépek lehetőségei a digitális történetmesélés módszertanában a LEGO által támogatott Story Starter eszközkészlet módszertani bemutatása. A módszer és eszközkészlet tantárgyspecifikus alkalmazási lehetőségeinek áttekintése.)
- Eszközhasználat (Az eszközök, szoftverek komplex alkalmazása a gyakorlatban)
- Gyakorlati felkészítés (A digitális történetmesélés módszerének kipróbálása a gyakorlatban, módszertani gyakorlat)
- Továbbképzés zárása, összegzés. (Személyes tapasztalatok, konklúziók és a beadandó feladat átbeszélése)
- ,,A fejlesztő biblioterápia és a fejlesztő e-biblioterápia alkalmazása az oktatásban” elnevezésű képzés elsődleges célja azoknak a kompetenciáknak az átadása, amelyekkel a pedagógusok képessé válnak egyéni és csoportos foglalkozások során a művek terápiás, fejlesztő célú felhasználására. A képzés tudatosította azokat a személyes adottságokat és alkalmazásra képessé tette azokat a készségeket, amelyek segítségével a pedagógusok munkájuk során irodalmi művekkel tudnak hatást gyakorolni általános személyiségfejlődésre, illetve alkalmasak lesznek az önértékelés vagy a viselkedés zavaraira, problémahelyzetekre művészi értékű választ nyújtani.
A képzés során megszerzett ismeretek köre:
* irodalomelméleti;
* emberismereti;
* személyiséglélektani;
* olvasáslélektani;
* esztétikai;
* etikai;
* módszertani