Lezáró beszámoló
Vége a boszorkánykonyha kalandozásunknak
Örömmel tájékoztatjuk Önöket hogy sikeresen lezártuk az EMMI, Nemzeti Tehetségprogram pályázatának keretében megvalósított „Boszorkánykonyha kalandok”” programsorozatunkat.
A program iskolánkban a második kezdeményezés, aminek témaköre a természettudományok, a digitális világ és a matematika komplex megismerése. A programsorozatban 29 tehetségígéret vett részt akik mind a 9. és 10. évfolyamba jártak.
A program központi témája a konyha, a konyhai jelenségek, technikák álltak. Ennek kapcsán végeztünk laboratóriumi kísérleteket, biológiai megfigyeléseket, ide kapcsolódó informatikai és matematikai foglalkozásokat. A foglalkozások délutánonként, összesen 60 órában valósultak meg.
A program keretében elkalandoztunk Tiszaújvárosba, látogattunk konzervgyárat. A külső helyszíneken is szakmai előadásokkal készültek.
A kalandokat az idén kiterjesztettük a szülőkre is. Így családi délután keretében meghívtuk a programban részt vevő diákok szüleit is. Együtt mikroszkópizáltak, kísérleteztek és játszottak. Valamint szabadulószobából is kilogikázták a csapatokat.
A programot szaktanáraink és felkért előadók tartották. Voltak online formában tartott és jelenléti előadások. A programokat önkéntes segítők munkája tette még gördülékenyebbé.
Új kihívást jelentett a programelemek megvalósítása, amelyhez több eszközt vásároltunk. Így gazdagodott az iskola 2 hordozható vezetőképességmérővel, egy hordozható pH mérővel, számos a munkát segítő laboreszközzel, matematikai logikai építőkészlettel. Egy támogatónk jóvoltából kaptunk egy vízfürdő berendezést is.
A programsorozat alatt célunk és eredményünk is a diákok kompetenciáinak fejlesztése volt. Az élményalapú foglalkozások mindegyike a természettudományos összefüggések megértését szolgálta, a tanultak elmélyítését segítette. Ezen kívül a diákok önismeretét, kézügyességét, felelősségvállalását, esztétikai érzékét, és látókörének szélesítését is terveztük és megvalósítottuk.
A közös kirándulások és az együtt megvalósított kísérletek, megfigyelések maradandó élmény volt a diákoknak és a kollégáknak egyaránt. A közösség fejlődéséhez ezek a programok nagyban hozzájárultak.
A programsorozat maradandó termékei iskolánkban megtekinthetők.