VEKOP-7.3.3 pályázat
A projekt fő jellemzői:
- A támogatási konstrukció: VEKOP-7.3.3 Digitális környezet a köznevelésben
- A projekt címe: „Egyenlő esélyekkel a digitális környezetben”
- A szerződött támogatás összege: 109 601 385 Ft
- A támogatás mértéke: 100%
- A projekt azonosító száma: VEKOP-7.3.3-17-2017-00004
- Kedvezményezett neve: Nagykőrösi Református Egyházközség (konzorciumi tag)
- A konzorcium további tagjai: Cegléd-Nagytemplomi Református Egyházközség (konzorciumi tag), Tápiószele – Tápiószőlős – Újszilvás és Farmosi Református Egyházközség (konzorciumi tag)
- A projekt megvalósításának kezdete: 2018.09.01
- A projekt megvalósításának tervezett befejezése: 2021.08.31
A projekt célja olyan, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ által támogatott pedagógiai módszertani csomagok alkalmazásával megvalósított digitális pedagógiai környezet kialakítása, amely hozzájárul Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája, valamint a Nemzeti Infokommunikációs Stratégia illetve a Köznevelés-fejlesztési Stratégia célrendszereinek megvalósulásához, elősegíti az iskolából való lemorzsolódás mérséklődését és elősegíti a pedagógusok digitális módszertani kultúrájának növelését.
A projekt megvalósítása során az alábbi kompetenciaterület fejlesztését vállaltuk:
- Matematikai kompetencia fejlesztésének támogatása
- A szövegértés fejlesztésének támogatása
- A természettudományos megismerés támogatása
A projekt során az alábbi köznevelési intézményekkel működünk együtt:
- Ceglédi Református Általános Iskola, Cegléd
- Arany János Református Általános Iskola, Nagykőrös
- Tápiószőlős – Újszilvás Református Általános Iskola, Tápiószőlős
Az intézmény a projekt megvalósítására az alábbi, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ által jóváhagyott és támogatott digitális pedagógiai módszertani csomagok kipróbálását és pedagógiai gyakorlatba való átültetését vállalta:
1. Szövegértés fejlesztése középiskolában a LEGO® Story Starter csomag alkalmazásával
A módszertani csomag megvalósításába 3 fő magyar szakos szaktanár, valamint a 9. és a 10. évfolyamról évfolyamonként 2-2 osztály kerül bevonásra.
2. GEOMATECH – Interaktív, digitális matematikai feladat- és tananyagrendszer középiskolások számára
A módszertani csomag megvalósításába 3 fő matematika szaktanár, valamint a 9. és a 10. évfolyamról évfolyamonként 2-2 osztály kerül bevonásra.
3. GEOMATECH – Interaktív, digitális természettudományi feladat- és tananyagrendszer középiskolások számára
A módszertani csomag megvalósításába 2 fő természettudományos szaktanár, valamint a 9. és a 10. évfolyamról évfolyamonként 2-2 osztály kerül bevonásra.
A projekt megvalósítása három tanévet ölel fel, amelynek során 4 mérföldkő került kijelölésre az alábbi módon: I. mérföldkő: 2019.08.31, II. mérföldkő: 2020.06.30, III. mérföldkő: 2021.06.30, IV. mérföldkő: 2021.08.31. A projekt során, a felhívással összhangban az alábbi tevékenységek megvalósítását tervezzük:
- Az intézményben 1 db digitális tanterem kialakítása, amely rendelkezni fog a következő eszközökkel: 1. Akár 85” méretű képet is vetíteni képes interaktív megjelenítő eszköz a hozzá tartozó, tanterem menedzsmentet támogató szoftverekkel. 2. A tanterem működtetését biztosító tanári laptop. 3. A tanulói munka támogatására legalább 10” képátlójú tabletek és a hozzá tartozó asztali állványok 4. A tabletek egyidejű töltését biztosító zárható töltő tároló szekrény. 5. LEGO eszközkészletek a szövegértés fejlesztésének támogatására.
- Intézményünkből 11 fő pedagógus részt vesz az infokommunikációs technológia pedagógiai gyakorlatát elmélyítő képzésen, elősegítve ezzel a digitális oktatás és módszertanok disszeminációját.
- GEOMATECH módszertani csomagok használatát elmélyítő képzésen, és a hozzá kapcsolódó online gyakorlaton 5 fő vesz részt
- LEGO szövegértési használatát elmélyítő képzésen 5 fő vesz részt.
- Vállaljuk, hogy az intézményi honlapunkon olvasható Digitális Fejlesztési Terv digitális módszertani elemei beépítésre kerülnek az általános iskola Pedagógiai Programjába.
- Elvégezzük az intézmény honlapjának WCAG 2.0 AA7 szintű akadálymentesítését, amely a projekt megvalósítása során kötelező szemléletformáló kampányt, mint közösségi felület segíti.
- A projekt két utolsó tanévében a választott tantárgy oktatása, a választott évfolyamokon és osztályokban előírt éves össz óraszám legalább 40%-ában digitálisan támogatva fog történni
- A projekt során két alkalommal elvégezzük a pedagógiai módszertani csomagok kötelező beválás-vizsgálatát
- A projekt során 2 alkalommal nyílt napot tartunk a szemléletformáló kampány keretein belül
- A résztvevő szakmai megvalósítókat, illetve az intézmény digitális módszertani fejlesztését az utolsó két tanév teljes időtartama (20 hónap) alatt az Országos Szakértői Névjegyzéken szereplő szakértők felkérésével mentoráljuk
- A projekt során 2 db workshop-ot szervezünk a digitális pedagógiai módszertan eredményeinek adoptálására, disszeminációjára
- A bevont szakmai megvalósítók összesen 240 db digitális óravázlatot töltenek fel a Nemzeti Köznevelési Portál oldalára
- Intézményi szinten biztosítjuk a rendszergazdai szolgáltatást